Новини 14:45

"Перли" російської пропаганди: "криваві карателі", торгівля органами та "розп'яття" у Слов'янську

Російські ЗМІ продовжують лякати свого обивателя українською армією, генеруючи "новини" про "кривавих карателів" та сумнівні повідомлення про звірства Національної гвардії.

"Кривава" українська армія

Так, наприкінці травня «Первый канал» та низка інших російських ЗМІ поширили брехню про нібито переписку міністра внутрішніх справ Арсена Авакова та командира батальйону «Донбас» Семена Семенченка. У фейковій переписці, яку оприлюднило «Об’єднане кіберополчення «Новороссия» (CyberGuerrilla), вказано, що 23 травня у бою під Карлівкою на Донеччині українські війська вбивали власних солдат, які нібито в паніці втікали з місця бою. Як виявила ініціативна група Stopfake, для цього було спеціально створено фальшиву сторінку Семенченка. На опублікованих скріншотах видно, що в створенного акаунта є лише одна переписка з Арсеном Аваковим, а згорнуте вікно «Чат» не показує кількості друзів онлайн. При цьому, справжній акаунт Семенченка існує з лютого 2010 року, і у нього майже 5 тисяч друзів та ще 43 тисячі фоловерів. Окрім цього, у показаному на скріншоті профілі є вкладка «Знайти друзів», яка може з’явитися лише у профілях із менше як 200 друзями.

Також російські пропагандисти повідомляли про причетність колишнього захисника Юлії Тимошенко Сергія Власенка до торгівлі людськими органами. Зокрема канал "Росія 24" показав сюжет про нібито зламане листування  Власенка у Facebook, в якому він обговорює торгівлю органами з німецьким лікарем Ольгою Вібер і командиром батальйону "Донбас" Семенченком. Так, в сюжеті повідомили, що нібито німецький лікар на прізвище Вібер пропонувала Власенку "вилучати серця й нирки у ще живих людей, поранених під час бойових дій". У листуванні Власенко і Вібер начебто "обговорюють" замовлення: "17 сердець, 50 нирок, 35 штук нової печінки". Як з’ясувалося згодом, така інформація могла мати під собою підґрунтя – затриманий українськими силовиками лідер сепаратистів з міста Дружківка Василь Черненко під час допиту зізнався, що терористи, які орудують на сході України, нібито вилучали органи у загиблих  бойовиків «ДНР».

У свою чергу російський телеканал LifeNews повідомив, що українські військові 2 червня розпочали артилерійський обстріл Луганська у житловому кварталі Мирний. За даними Державної прикордонної служби, тоді група бойовиків напала на розташований у Луганську гарнізон українських прикордонників. За інформацією групи «Інформаційний опір», бойовики використовували міномети та крупнокаліберні кулемети для обстрілу гарнізону. Інформацію про бій в Луганську канал LifeNews також розмістив у Twitter, де мешканець Луганська та очевидець подій Олег Казимов відразу ж спростував цю інформацію.

Пізніше на LifeNews використали відео «Громадського ТБ» про антитерористичну операцію на Луганщині. Російські журналісти вирізали уривок з інтерв’ю українського військовослужбовця та та підмінили контекст. В оригіналі військовий каже, що готовий застрелити солдата зі свого підрозділу, якщо той займатиметься мародерством та вбивством мирних людей. У сюжеті ж російського телеканалу вирвані з контексту слова звучать як погроза солдатам у разі, якщо вони складуть зброю та припинять війну.

У липні в ефірі російського "Первого канала" вийшов цілком пропагандистський неправдивий сюжет про те, як українська армія нібито розіп'яла у Слов'янську маленького хлопчика. Як доказ представили свідчення «біженки зі Слов’янська», «очевидиці подій» Галини Пишняк.

У своїй розповіді центральну площу міста жінка називає площею Леніна, хоча насправді центральна площа Слов’янська називається Жовтневої Революції. Жодних доказів згаданих подій немає, самі мешканці Слов’янська інформацію спростовують.

Низка активістів та громадських діячів назвали повідомлення «маячнею». Зокрема російський опозиціонер Боріс Нємцов назвав фальшивку "підлою брехнею", а блогер Олексій Навальний закликав судити «Первый канал».

"Доблесні" терористи

7 липня російське агентство ИТАР-ТАСС з посиланням на так званого «міністра оборони» самопроголошеної «ЛНР» Ігоря Плотницького повідомило про захоплення українського штурмовика Су-25. За словами Плотницького, літак зайшов на вимушену посадку, після чого його захопили бойовики. У прес-центрі АТО спростували інформацію, зазначивши, що у бойовиків немає умов для обслуговування та використання літаків – ні аеродрому, ні фахівців чи спеціальної техніки.

Пізніше російське інформаційне агентство РИА«Новости» з посиланням на самопроголошену «ЛНР» поширило інформацію про нібито збитий бойовиками український штурмовик в районі Перевальська на Луганщині. Речник інформцентру РНБО Андрій Лисенко спростував це повідомлення.

Крім того, речник РНБО розповів, що в Луганську неодноразово фіксувалиі випадки постановочних зйомок обстрілів. Їх здійснювали терористи, видаючи себе за українських військових. Він порадив місцевим мешканцям остерігатись російських журналістів.

Тонкощі дипломатії

Низка російських телеканалів розтиражувала повідомлення про те, що нібито главу МЗС України Павла Клімкіна «викликали» до Берліна, щоб офіційний Київ зупинив антитерористичну операцію на Сході.

Насправді ж 2 липня у столиці Німеччини відбулися чотиристоронні переговори з питань врегулювання кризи за участю міністрів закордонних справ Німеччини, Франції, України та Росії.

Спекуляції на дітях

Крім того, у російських соцмережах поширюють розповіді про дітей, які нібито загинули на сході України від обстрілу, нібито влаштованого українськими силовиками. Ці повідомлення ілюструють фотографіями кількарічної давнини, зробленими в Сирії, Усурійську та Криму.

Так, у підписі під наступним фото зазначають, що дитина була вбита 19 червня Слов'янську. В одній лише групі "Антимайдан" в соцмережі "Одноклассники"  пост про дівчинку набрав понад 11 тисяч "лайків". Насправді ця дівчинка загинула, але не в Слов'янську у 2014-му, а в Криму у 2013-му році. Це – 10-річна львів'янка Діана Сідельник, яка загинула внаслідок обвалу балкону в будівлі кримського санаторію "Юність".

 

Також на своїй сторінці в Live Internet користувач Полковник Баранець помістив фото вбитої дитини із закликом до "Південному Сходу України" помститися "українській хунті за смерть своїх невинних дітей і онуків". Полковник Баранець відомий читачам "Комсомольської Правди" як військовий оглядач зазначеного видання. Однак опубліковане фото не має жодного стосунку до Донбасу, оскільки було зроблене в Сирії.

 

 

 

 

схожі новини

Новини RedTram

Loading...