Новини 13:23

В Офісі президента назвали причини позову Богдана проти журналістів "Схем"

Водночас керівник ОП запевнив, що перед поданням позову намагався врегулювати спір мирним шляхом.

Глава Офісу президента Андрій Богдан у позові до журналістів програми "Схеми" та НСТУ просить спростувати інформацію про нібито перетин ним 11 разів білоруського кордону за 2018 — початок 2019 року та шість перетинів російського кордонів із 2014 року. Про це у п'ятницю, 23 серпня, йдеться у відповіді прес-служби ОП на інформаційний запит Укрінформу.

 

"20 серпня керівник Офісу Президента України Андрій Богдан звернувся до Шевченківського районного суду міста Києва з позовом про спростування недостовірної інформації, поширеної 11 та 12 квітня 2019 року у випуску програми "Схеми. Корупція в деталях", - зазначається у документі.

 

В ОП додали, що авторами і ведучими вказаного випуску програми "Схеми" є журналісти Наталія Седлецька, Максим Савчук та Валерія Єгошина, а випуск програми розміщений на YouTube-каналі та веб-сайті ПАТ "НСТУ" та Радіо Свобода.

 

"У позовній заяві Андрій Богдан просить зобов’язати ПАТ "НСТУ" та згаданих журналістів спростувати недостовірну інформацію. Зокрема, у випуску програми стверджувалося, що протягом 2018 – початку 2019 року Андрій Богдан перетинав Білоруську повітряну ділянку кордону 11 разів. Крім того, повідомлялося, що нібито починаючи з 2014 року він 6 разів перетинав російський кордон і в аеропорту "Внуково" зафіксовано три вльоти і три вильоти юриста", - підкреслили в Офісі президента.

 

Водночас керівник ОП запевнив, що перед поданням позову намагався врегулювати спір мирним шляхом.

 

"Перед зверненням до суду я двічі намагався врегулювати спір мирним шляхом за допомогою письмових вимог в позасудовому порядку, вказавши журналістам на помилковість їх тверджень", - зауважив Богдан.

 

За його словами, друга досудова письмова вимога про спростування недостовірної інформації була підкріплена копією офіційної відповіді Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України від 12.04.2019 № 184/Б-5258.

 

В ОП стверджують, що згідно з цим документом у період з 12.04.2014 по 12.04.2019 Андрій Богдан перетнув кордон України в напрямку Російської Федерації та Республіки Білорусь лише двічі в травні 2014 року (один раз на виїзд 15.05.2014 та один раз на в’їзд 16.05.2014).

 

"Незважаючи на наявність офіційної відповіді Державної прикордонної служби України, письмові вимоги про спростування інформації були залишені без задоволення", - сказав Богдан.

 

В ОП проінформували, що НСТУ у відповіді Богдану зауважила, що не несе відповідальності за зміст передачі "Схеми: корупція в деталях", розміщеної в ефірі телеканалу UA:Перший, фактично переклавши таку відповідальність на U.S. Agenсy for Global Media, до складу якого входить Радіо Свобода як виробник зазначеної програми.

 

"На таку відповідь слід зауважити, що ПАТ "НСТУ", навіть якщо і не є виробником програми, залишається її поширювачем, а відтак за відсутності належних доказів достовірності інформації в силу вимог чинного законодавства України зобов’язується її спростувати", - сказав керівник Офісу Президента.

 

Своєю чергою, як розповіли в ОП, Київське бюро Радіо Свобода у відповідь на вимогу у спростуванні інформації повідомило про нібито наявність у журналістів документального підтвердження поширеної інформації, однак, не надало таких доказів, пославшись на право журналістів не розкривати свої джерела.

 

Як повідомлялося, керівник Офісу президента України Андрій Богдан подав судовий позов до Шевченківського районного суду Києва проти журналістів-розслідувачів програми "Схеми".