Новини 2020-02-03 16:50

В РНБО відреагували на інформацію, що Іран відмовився ділитися з Україною доказами щодо аварії МАУ

Україна очікує від іранської сторони дотримання міжнародних вимог.

Іран більше не буде ділитися з Україною доказами у справі авіакатастрофи літака "Міжнародних авіаліній України" після того, як аудіозапис із доказом потрапив до українських ЗМІ. Про це повідомляє ArabNews

 

Аудіофайл був частиною доказів, наданих українським експертам в рамках експертизи спільної слідчої групи щодо аварії.

 

У Раді національної безпеки та оборони заявили, що "Україна очікує від іранської сторони неухильного дотримання всіх міжнародних вимог статті 26 Чиказької конвенції і Додатка 13 до неї у розслідуванні авіакатастрофи літака Boeing-737".

 

"Сьогодні комісія з розслідування причин катастрофи продовжує роботу та працює в штатному режимі, ми на постійному зв'язку з нашими колегами, які перебувають в Ірані. Позиція України залишається незмінною: ми наполягаємо на всебічному та повному розслідуванні всіх обставин катастрофи й виплаті відповідних компенсацій сім'ям загиблих згідно з нормами міжнародного права", - зазначив секретар РНБО Олексій Далінов. 

 

Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ (PS 752). Загинули всі 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. На борту перебували громадяни України (11 осіб, включно з дев’ятьма членами екіпажу), Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великої Британії. МАУ оприлюднила імена загиблих членів екіпажу та список пасажирів.

 

МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Уряд ухвалив рішення з 9 січня припинити роботу українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану.

 

Як свідчив звіт іранської сторони, літак зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт. На загоряння перед катастрофою вказують повідомлення очевидців, а траєкторія польоту свідчить про те, що лайнер збирався повернутися в аеропорт вильоту. Водночас, екіпаж літака не повідомляв про незвичайні обставини під час польоту. Після зіткнення з землею стався вибух.

 

Своєю чергою, у МАУ заявили, що літак був справний, і не припускали помилку екіпажу. 9 січня американський високопосадовець повідомив журналістам, що американські супутники виявили в Ірані запуск двох ракет незадовго до падіння літака. Прем'єр-міністри Канади та Великої Британії Джастін Трюдо і Борис Джонсон заявили, що літак був збитий іранською ракетою, можливо, ненавмисно.

 

Згодом Іран визнав, що літак «ненавмисно збила» іранська ракета. Як з’ясувалося пізніше, іранські військові три дні приховували від президента країни факт збиття літака.

   

В Ірані спалахнули протести з вимогою відставки верховного лідера Ірану аятоли Алі Хаменеї після визнання Тегераном збиття літака. За підозрою в організації акцій протестів було затримано посла Великої Британії в Ірані Роберта Макера.

 

Головне слідче управління Служби безпеки України розпочало досудове розслідування за трьома статтями ККУ: порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту; умисне вбивство; умисне знищення або пошкодження майна.

 

Після розмови з іранським президентом Хасаном Рухані Україна офіційно направила Ірану дипломатичну ноту.

 

14 січня Іран заявив про арешт кількох осіб у справі щодо збиття літака. Рухані закликав створити спеціальний суд для розслідування авіакатастрофи.

 

Того ж дня Верховна Рада ухвалила офіційну заяву щодо літака, у якій повністю покладає відповідальність за катастрофу на Тегеран та вимагає забезпечити проведення прозорого розслідування. 

 

16 січня міністри закордонних справ України, Канади, Швеції, Афганістану та Великої Британії, громадяни яких загинули в авіакатастрофі, зробили спільну заяву. Зокрема, владу Ірану закликали безперешкодно допускати повірених службовців в Іран і надавати їм консульські послуги.

 

схожі новини