Новини 2020-01-10 18:24

Немає причин не довіряти даним про можливе потрапляння ракети в літак МАУ - Столтенберг

Генсек НАТО заявив, що Іран повинен провести прозоре розслідування про причини катастрофи українського літака.

Генеральний секретар НАТО Єнс Столтенберг заявив, що немає причин не довіряти даним західних країн про можливе потрапляння ракети в український літак в Ірані. Про це він сказав у п'ятницю, 10 січня, на екстреній зустрічі Ради ЄС на рівні глав МЗС щодо ситуації на Близькому Сході, передає Reuters.

 

"Ми не бачимо підстав не вірити повідомленням ЗМІ і відеоматеріалам про можливе ураження українського Boeing іранською ракетою", - заявив Столтенберг.

 

Він заявив, що Іран повинен провести прозоре розслідування про причини катастрофи українського літака.

 

"Важливо, щоб ми встановили там всі факти... Я закликаю Іран в повній мірі брати участь і внести свій вклад в прозоре і ретельне розслідування... Нам необхідно ретельне розслідування, щоб встановити всі факти, і саме тому ми повинні в повній мірі співпрацювати з іранської стороною", - сказав він.

 

Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ (PS 752). Загинули всі пасажири та екіпаж. За попередньою інформацією, мова йде про 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. На борту перебували громадяни сімох країн: України (11 осіб, включно з дев’ятьма членами екіпажу), Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великої Британії. МАУ оприлюднила імена загиблих членів екіпажу та список пасажирів.

 

Як свідчить звіт іранської сторони, літак зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт. На загоряння перед катастрофою вказують повідомлення очевидців, а траєкторія польоту свідчить про те, що лайнер збирався повернутися в аеропорт вильоту. Водночас, екіпаж літака не повідомляв про незвичайні обставини під час польоту. Після зіткнення з землею стався вибух.

 

Своєю чергою, у МАУ заявили, що літак був справний, і не припускають помилку екіпажу.

 

У Раді національної безпеки й оборони озвучили кілька основних версій: ураження ракетою, зіткнення з БПЛА, вибух двигуна з технічних причин або терористичний акт усередині авіалайнера. 

  

МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Уряд ухвалив рішення  з 9 січня припинити роботу українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану. Воно буде переглянуте після з'ясування причин трагедії.

   

Офіс генпрокурора розпочав досудове розслідування. Мова йде про ч. 3 ст. 276 КК (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).

 

Україна та Іран домовилися координувати дії слідчих груп обох країн, щоб з'ясувати причину аварії.

 

9 січня до Ірану у складі пошуково-рятувальної групи прибули 45 українських фахівців, зокрема з Державної авіаційної служби, Національного бюро розслідувань авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та представники МАУ.

 

9 січня американський високопосадовець повідомив журналістам, що американські супутники виявили в Ірані запуск двох ракет незадовго до падіння літака.

 

У міжнародній групі журналістів-розслідувачів Bellingcat заявили, що літак могли збити ракетою із секретної іранської військової бази IRSG. Прем'єр-міністри Канади та Великої Британії Джастін Трюдо і Борис Джонсон заявили, що літак був збитий іранською ракетою, можливо, ненавмисно.

 

Натомість президент Володимир Зеленський заявив, що версія про влучання ракети в літак Boeing 737 МАУ не виключається, але станом на сьогодні – не є підтвердженою.

 

Водночас, за інформацією Bellingcat, місце аварії літака після вилучення уламків зачистили бульдозерами.

схожі новини