Суспільство 2018-03-01 17:32 Гончарова Єлизавета

Скандал навколо КПВВ «Майорськ»: де чиї перевізники?

Перетин пунктів пропуску на Донбасі залишає відкритими питання прозорості пасажирських перевезень і контрабанди

Голова ВЦА Зайцевого Володимир Весьолкін звинувачує обласне керівництво в сприянні контрабандній торгівлі з окупованою частиною Донбасу, а також у лобіюванні інтересів окремих перевізників через недопущення дрібних підприємців на маршрут до КПВВ.

 

На четвертому році війни правоохоронці Донеччини несподівано звернули увагу на перевізників, які працюють біля КПВВ «Майорськ», одного з потужних пунктів пропуску на окуповані території. Цілий тиждень на стоянку біля пропускних вагончиків могли потрапити тільки великі автобуси Бахмутського та Краматорського АТП, жодне з яких не є комунальною власністю. Люди, які приїхали іншим транспортом, висаджувалися за 1,5 км від пункту пропуску й на морозі пішки йшли територією, де немає туалетів і заміноване узбіччя. Серед них зазвичай ті, хто не може користуватися великими автобусами, заповненими вщерть, а викликає таксі: літні люди, інваліди, пасажири з дітьми.

 

«Проводиться рейд із боротьби з нелегальними перевізниками, що підвозять громадян до КПВВ без його перетину (за словами працівників поліції). У результаті той, хто їде до пішохідної зони автівкою, має висадити людей майже за 2 км до КПВВ. Раніше можна було безплатно заїхати на обладнану стоянку для висадки пасажирів на відстані 150 м», — написав на своїй сторінці в соцмережі Весьолкін. Але вже в понеділок додав, що після того, як правозахисні організації та місцева влада здійняли шум, відстань висадки зменшили до 200 м.

 

Правоохоронці гучно сповістили про затриманих під час рейду порушників, але в багатьох виникає питання: чому під тиск потрапили легальні перевізники, які мають ті самі умови, що й АТП? Бо зараз, за інформацією Весьолкіна, жоден із перевізників не отримав офіційно маршрут за конкурсом.

 

Читайте також: Офіційно торгівлі з ОРДіЛО немає, але фактично вона відбувається - аналітик ТІ Ukraine

 

«А я питаю: якщо таксисти нелегальні, то чому ж їх не ловлять на тому самому вокзалі Костянтинівки, де вони закликають народ їхати до КПВВ на очах у правоохоронців? Чи в кожному нашому місті служби таксі можуть показати ліцензію? Інколи не знайдеш жодної фірми, яка видала б елементарний чек на поїздку. То не порушення? Чи вони заважають піднімати ціни й наживатися монополістам, які в нас зазвичай мають прямі контакти з владою?» — коментує події переселенка Оксана, яка через важку хворобу матері змушена їздити в лікарню до Донецька саме через КПВВ «Майорськ».

 

Звичайно, навести лад у перевезенні людей через лінію зіткнення треба. Але в цьому процесі, на жаль, поки що немає місця чесній конкуренції та прозорим конкурсам для перевізників. І заходи, до яких вдаються правоохоронці, викликають тільки негатив: хоч би яким було ставлення до мешканців прифронтових населених пунктів по обидва боки, ситуація, що склалася, коли літні люди під снігом змушені йти пішки півтора кілометра, не піднімає іміджу державі.

 

Читайте також: Transparency International Ukraine: Існує п’ять схем контрабанди товару через лінію зіткнення у зоні АТО

 

Але ще гучнішою заявою вразив Весьолкін: він звинуватив обласну владу в створенні схеми контрабанди через КПВВ «Майорськ», опублікувавши відео з «логістичного центру»: «Ще рік тому, коли я почав відкрито казати, що так званий гуманітарно-логістичний центр біля КПВВ є не чим іншим, як «годівницею» для деяких корумпованих держслужбовців в області, районі та, що найогидніше, для ватажків бойовиків... Я доповідав письмово, казав вголос, але замість підтримки чув погрози, брудні звинувачення».

 

На відео можна побачити, як через логістичний центр заходить по 15 т вантажу для подальшого перевезення тими самими машинами на окуповану територію. Голова ВЦА Зайцевого, який у 2014 році пішов добровольцем захищати Україну, підтвердив, що зважився на оприлюднення цієї інформації, щоб не дозволити наживатися на війні чиновникам і бандитам. Він вважає своїм завданням доводити місцевим мешканцям, що Україна — це порядок і закон, а не корупція та бандитизм, якого вдосталь на окупованій території. Біля КПВВ відбулося кілька протестних мітингів, на яких проблему вирішити не вдалося.

 

Читайте також: Контрабанда на Донбасі. Як возять товари в ОРДіЛО

 

Під час річного звіту голова Донецької ВЦА Павло Жебрівський відповів на запитання журналістів щодо звинувачень у причетності його заступників до контрабанди та оптової торгівлі з окупованою територією. Він заявив, що про ситуацію знає і вже видав наказ про створення комісії на чолі з громадською активісткою Тетяною Кошель, яка постійно перебуває біля КПВВ, бо займається питаннями надання гуманітарної допомоги. За його словами, правоохоронні органи й так повинні розслідувати можливі зловживання, він у це не втручатиметься, а увага громадськості не буде зайвою. Жебрівський сказав, що логістичний центр, який було відкрито за наказом президента, особисто для нього є тягарем і він залюбки позбувся б цього клопоту. Щодо звинувачення в лобіюванні інтересів окремих перевізників він натякнув, що саме «голова ВЦА Весьолкін, який поки що обіймає цю посаду», займається незаконним регулюванням черги на КПВВ «Майорськ», тому все, що зараз там відбувається, — це наведення порядку, а не обмеження права громадян пересуватися територією України на будь-якому транспорті без перетину лінії зіткнення. Інформацію про умови та учасників конкурсу на маршруті до КПВВ офіційна влада не оприлюднює.

Новини RedTram

Loading...