Вибори 2020: сила громад проти сили еліт 2020-09-18 19:44 Іванна Антонюк
  ▪   Рівне

Місцеві вибори. Рівне: «смска» від Zelenskyy та Poroshenko й інші тонкощі агітації

Виборча кампанія набирає обертів. Кандидати та партії не нехтують традиційними наметами та газетами, але все частіше вдаються до нових методів агітації. Не факт, що так переконають виборців, але здивувати точно вийде

Що помітила ОПОРА

Ще до початку передвиборчої кампанії рівненська ОПОРА прозвітувала про низку виявлених порушень. Упродовж серпня під уважне око представників громадянської мережі потрапили партії та кандидати, які почали кампанії до офіційного старту. На Рівненщині виявили 11 таких політсил. До 5 вересня потенційні кандидати та партії використовували майже всі методи агітації – зовнішню рекламу, рекламу в соцмережах, ЗМІ, проводили публічні заходи, поширювали друковану продукцію. Також у соцмережах та місцевих медіа публікували рекламу без маркування. Когось спіймали на встановленні агітаційних наметів у неналежних місцях, а дехто вдався до адмінресурсу.

 

З оригінального – чинний міський голова Володимир Хомко з кандидатом Юрієм Вознюком від партії «За Майбутнє» подарували спідвеїсту мотоцикл, чим похизувались на сторінці міської ради у Facebook (спідвей – один із видів мотоциклетного спорту, а Рівне можна назвати столицею цього маловідомого в більшій частині України виду спорту. Популярності сприяло те, що саме в Рівному у середині минулого століття збудували першу в СРСР спеціальну трасу для таких гонок – Ред.). Директор комунального підприємства «Рівнеоблводоканал» та за сумісництвом кандидат в мери Андрій Карауш, у свою чергу, розмістив на звороті платіжок споживачів послуг водопостачання гасла, які використовує в агітації.

 

Читайте також: Ціна партійного егоїзму

 

Передвиборча пробіжка  та подарунок на день міста 

На з’їзді партії «Слуга народу» кандидатом у міські голови висунули чинного голову ОДА Віталія Коваля. Те, що Коваль відверто користується рейтингом президента Зеленського, помітно неозброєним оком – у місті чимало зелених білбордів з фото кандидата Коваля та закликом підтримати президента. Схожі і методи агітації – сторінка очільника облдержадміністрації рясніє якісно відзнятими відеороликами. І не лише з робочих зустрічей та передвиборчих поїздок. Віталій Коваль під прицілом камери влаштовує пробіжки занедбаними місцями Рівного та кличе із собою містян. Каже, для нього це нагода на власні очі побачити, що потребує змін в обласному центрі. Один  старий стадіон вже впорядкували. Відео про це активно рекламують у соцмережах. 

 

До слова, офіційна сторінка Коваля у Facebook має майже 15 тисяч підписників і саме там щоранку та щовечора з’являється свіжа статистика щодо поширення COVID-19 в області. 

 

Традиція проводити піаракції у святкові дні актуальна й на цих виборах. Чи не всі тоді ще потенційні кандидати засвітились у публічному просторі у день міста Рівного 30 серпня. Вони залучали рівнян до різноманітних подій, акцій та флешмобів. Але найбільш креативним виявився вже згаданий екснардеп та кандидат у мери від партії «За майбутнє» Вознюк, який «подарував місту» шоу барабанщиків. Музиканти їздили вулицями на вантажівці, обклеєній передвиборчою символікою партії й кандидата, та гучно вітали містян з днем Рівного.

Скріншот з публікації Вознюка у Facebook

«Есемески з передбаченнями» від Зеленського

«Есемесками з передбаченням» охрестили рекламну агітацію, пов’язану з чинним заступником міського голови Віталієм Германом, якого висунули в кандидати на пост міського голови від партії «Перемога Пальчевського».

 

Читайте також: Старі нові кандидати на Хмельниччині

 

9 вересня рівняни масово почали отримувати SMS-повідомлення з текстом у різних формулюваннях про те, що наступним міським головою Рівного буде Герман. Відправниками були зазначені троє:

ZELENSKYY, POROSHENKO та KHOMKO.

Зображення взяті з вебсайту ОПОРА

Керівництво обласної організації партії Пальчевського прокоментувало інцидент, назвавши це «креативом опонентів». Міський голова Хомко, від імені якого теж надходили SMS, опублікував офіційну заяву, що не підтримує кандидата Германа і «тим більше партію, яку він представляє, а відтак не розсилав цих повідомлень».

 

У ніч того ж 9 вересня трапився ще один інцидент – з банера біля офісу партії Пальчевського вирізали обличчя кандидата Германа. На це в осередку відреагували оперативно – на сторінках одного з місцевих видань з’явилося жартівливе порівняння кандидата з популярним артистом: «це ж Герман – а не Винник», з акцентом, що це витівка фанатів, а не хуліганів.

 

«Цілком зрозуміло, що Віталій Герман – це не Винник, однак рівненські вовчиці або ж вовчики, схоже, по вуха захоплені ним. Така доля, тут нічого не вдієш. Шановні фанаточки чи фанати, якщо вам кортить мати портрет Германа – завітайте до офісу політичної партії «Перемога Пальчевського», де ми подаруємо вам портрет кандидата у мери Рівного у рамці та з власним автографом», – зазначили у партії.

 

Ще один «креатив» рівненського політика Германа – передвиборча обіцянка знизити тарифи на комунальні послуги для рівнян. Однак найбільше уваги, принаймні серед мережевих гумористів, отримали «брендовані» Германом яйця, які розповсюджують у місті.

Оригінальне фото, яке рівненські ЗМІ розповсюдили з посиланням на соцмережі...

...і один із жартів, який зустрівся на сторінці "Типове Рівне" у Facebook

Коли розмір (не)має значення

У Рівному вже давно стало мейнстрімом вішати на будівлях велетенські білборди перед місцевими виборами. Цьогоріч найпершим такий борд з'явився на будівлі центрального універмагу міста з фото директора ТОВ «СВ Трансгаз» Ігоря Хомича. На парламентських виборах у 2019 році він балотувався до Верховної ради під №179 у списку партії «Слуга народу», але у Верховну Раду не потрапив. Його фірма займається внутрішньоміськими перевезеннями. Автобуси компанії, які курсують вулицями, теж обліплені банерами кандидата.

 

Читайте також: Волинь: слуги за майбутнє

 

Ще один велетенський борд, розміром майже в дев'ятиповерховий будинок, з'явився з рекламою кандидата від «Слуги народу» Віталія Коваля. Такою ж рекламою можуть похизуватись кандидати Юрій Вознюк («За майбутнє») та Олег Осуховський («Свобода»). Офіційна кампанія станом на момент публікації цього тексту триває менше двох тижнів. Попереду – понад місяць.

схожі публiкацii