Вибори 2020: сила громад проти сили еліт 2020-09-25 14:38 Лілія Горковенко
  ▪   Івано-Франківськ

Візуальний ряд. Як виглядає передвиборча реклама на прикладі Івано-Франківська

Ще задовго до старту офіційної кампанії місцевих виборів мешканці Івано-Франківська зрозуміли – вибори вже скоро

У місті відповідно до розпорядження міського голови визначили 97 місць для розміщення передвиборчої агітації. Вже у серпні партії поспішили зайняти найкращі. Банери із голослівними гаслами та виконані у чітких партійних кольорах давали зрозуміти, хто тут господар.

Хоча агітація дозволена тільки з наступного дня після реєстрації, яка триває з 15 вересня та закінчиться за 30 днів до дня виборів, політичні сили в Івано-Франківську почали дочасно боротися за свого виборця.

Найактивнішими в місті стали п’ять політичних партій.

«Свобода» та чинний голова Руслан Марцінків заполонили місто білбордами із написами «Івано-Франківськ виріс. Далі буде!»

«За майбутнє» в Івано-Франківську представляє два обличчя – Олександр Шевченко та Ігор Палиця. Перший каже містянам, що «Ти господар на своїй землі» та інтригує «Дорогами, що ведуть у майбутнє», інший ж переконує, що «Досвідчений лідер. Сильна економіка»

«Європейська солідарність» кричить франківцям з білбордів, що їм потрібно «Місто без боргів. Робота без піару», а Петро Порошенко наголошує, що їх мета «збудувати Європу в Україні».

Не нехтують політичним піаром у місті  й кандидати від «Слуги народу» Олександр Богачов, Ігор Рудко, Олена Гринів та Тетяна Гоголь.

Українська Галицька Партія також зловживає дочасною агітацією. Білборди потенційної кандидатки від УГП Наталії Сербин дають зрозуміти, хто від цієї політичної сили позмагається за крісло голови Івано-Франківської ОТГ.

Варто наголосити, що також досить активними у просування своїх політичних сил через білборди та сітілайти є «УДАР» та «Платформа громад».

Вже традиційно про свої здобутками партії розповідають через газети та листівки.

Наразі в Івано-Франківську активно перейшли до цього методу агітації виборця політичні партії : «За майбутнє», ВО «Свобода»  та  «Українська Галицька партія».

Бренд від міського голови

«Свободу не спинити» – гасло, яке влучно характеризує агітаційний розмах чинного мера Руслана Марцінківа та його однопартійців.

На свій авторитет очільник Івано-Франківська працює вже не один рік. Чорні п’ятниці, медичний четвер, мер у четвер, погода та анекдот від мера – щоденні прямі ефіри тримають його у тренді.

Ще на парламентських виборах міський голова агітував за кандидатку у народні депутати по Івано-Франківському одномандатному виборчому окрузі №83 Оксану Савчук. Головним меседжем їх компанії було те, що Савчук є представницею команди Марцінківа.

Фото: meme-arsenal.com

У 2019 році Савчук здобула перемогу, за неї проголосували 46,77% франківців, які прийшли на дільниці. Вона стала єдиною представницею «Свободи» у новій Верховній Раді.

Схоже, що на місцевих виборах в Івано-Франківську «Свобода» вирішила діяти за перевіреною схемою.

До міської ради очільник міста веде команду, для якої створили навіть спеціальну «форму». Руслан Марцінків особисто у кожному районі міста проводить дворові зустрічі на яких агітує за членів команди: виступи, кульки, намети, газети та живе спілкування із виборцем. Сьогодні ці речі є головними інструментами «Свободи» у виборчих перегонах.

«Команда Марцінківа» є громадською організацією, яку зареєстровали в червні 2019 року. Її співзасновником та керівником став двоюрідний брат очільника Івано-Франківська Роман Марцінків.

У коментарі «Главкому» Руслан Марцінків запевнив, що залишається членом ВО «Свобода».

«Свобода» і «Команда Марцінківа» ідуть на вибори спільно. «Команда Марцінківа» існує на рівні Івано-Франківська. На всеукраїнському рівні ми – єдина «Свобода», – наголосив міський голова.

Також, ще до старту виборчої кампанії Руслан Марцінків вирішив показати, що у його опонентів немає жодних шансів на перемогу. 17 серпня він оприлюднив результати соціологічного опитування групи «Рейтин» (http://ratinggroup.ua/research/regions/obschestvenno-politicheskie_nastroeniya_zhiteley_ivano-frankovskoy_otg.html) щодо суспільно-політичних настроїв мешканців Івано-Франківської ОТГ.

Так, згідно з результатами, 90% опитаних позитивно оцінюють діяльність мера Івано-Франківська, лише 5% – негативно.

Серед кандидатів на мера лідером рейтингу теж є Руслан Марцінків, якого готові підтримати 88,0% тих, хто визначився і має намір взяти участь у виборах. Рейтинг інших можливих кандидатів – значно нижчий. Так, 4,8% могли б підтримати Шевченка, 1,4% – П.Шкутяка, 1,1% – А.Корнієнка, Рейтинг решти – нижче 1%. Тих, хто не визначився, – близько 6%.

84% опитаних зазначили, що вони не проти, щоб Р.Марцінків ще раз став мером Івано-Франківська. Лише 13% вважають, що місту потрібен новий голова.

Схоже саме тому, «Свобода» в Івано-Франківську вирішила заручитися підтримкою не політика всеукраїнського рівня чи впізнаваного медійного обличчя, а перевіреного місцевого.

Стадіон так стадіон

18 вересня в Івано-Франківську з робочим візитом перебував президент України Володимир Зеленський. Це вже його другий візит глави держави в область за останні чотири місяці.

Цього разу він відвідав смт Ланчин, де ознайомиться з перебігом робіт з відновлення інфраструктури після цьогорічної повені.

Місцеві ЗМІ для зустрічі з президентом зібрали в Івано-Франківську на стадіоні спортивного комплексу імені Герби, де той оцінив роботи з капітального ремонту даного об’єкту, які здійснено під вивіскою програми «Велике будівництво».

Фото: Юрій Рильчук із Facebook

Після свого виступу президент запросив до слова кандидата на посаду голови Івано-Франківської ОТГ від партії «Слуга народу» Олександра Богачова. У цей момент офіційний візит президента плавно перейшов у агітаційне шоу.

Фото: Юрій Рильчук із Facebook

Як наголошують представники ОПОРА по завершенню виступів кандидатів в депутати, на сцену знову піднявся Володимир Зеленський, який побажав команді «Слуги нараду» перемоги.

«Найголовніше, що бажаю, аби ваші слова перетворювалися в дії, – сказав президент. – Дії, за якими є результати. Результати на які очікують ваші виборці. Якщо ми сьогодні говоримо про дороги, то ми можемо не просто говорити, а пишатись. Бо ми обіцяли дороги – ми їх будуємо. Школи ми будуємо, садочки, стадіони… Це наш обов’язок. І це не про піар. Якщо ви щось обіцяєте, то, будь ласка, зробіть це».

«Ніхто не оголошував про закінчення презентації стратегії та початок представлення команди «Слуги Народу» на Івано-Франківщині, – каже координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Івано-Франківській області Богдан Морикіт. – Фактично після виступу президента та голови ОДА, розпочали свої виступи  потенційні кандидати у депутати. Тому ОПОРА звернулась із запитом до Івано-Франківської ОДА щодо статусу заходу та джерел його фінансування. Якщо захід із презентації місцевої команди партії за участю президента мав статус офіційного і, відповідно, був профінансований коштом державного бюджету, то це може вказувати на порушення демократичних стандартів проведення виборів, таких як – принцип рівності для всіх політичних конкурентів».

Фотосесія з Притулою

21 серпня до Івано-Франківська завітав відомий шоумен Сергій Притула. Цього разу він приїхав до столиці Прикарпаття вже не як актор, а як політик, представник політичної сили «Голос».

Його візит ніхто не рекламував, але Притула встиг дати інтерв’ю місцевім ЗМІ, виступити на радіо, прогулятися з місцевими однопартійцями центром міста та пообідати у ресторані.

Та головна мета його візиту полягала у зйомці відеоролика на підтримку представників партії на Прикарпатті та проведенні фотосесії із потенційними кандидатами у депутати на місцевих виборах.

Фото: Facebook

За день до офіційного страту виборчої кампанії на офіційній сторінці у Facebook «Голос. Івано-Франківщина» з’явився агітаційний ролик, у якому Притула закликав виборців підтримати партію, членом якої є сам.

Виборча кампанія тільки стартувала та набирає обертів. За креативом кандидатів містяни спостерігатимуть увесь наступний місяць.

схожі публiкацii