ut.net.ua 2008-11-28 00:00 Кузик Валентина

Колесами – по кризі

Долар росте, гривня падає, а імпортні автівки, які за логікою мали би дорожчати, в листопаді дешевшають

 

Спробуйте заради цікавості зайти на будь-який більш-менш популярний український сайт, пов’язаний з автотематикою. Ви будете вражені буянням рекламних банерів, що пропонують «фантастичну знижку», «напрочуд вигідний кредит», «спеціальну антикризову комплектацію» тощо.
 
Бенкет під час рецесії
 
Причин подешевшання автомобілів кілька, проте чи не головна – наслідки фінансової кризи. Андрій Давиденко, директор відділу продажів автомобілів Nissan автомобільного центру «Голосіївський» пояснює: «На мою думку, можна вести мову про суттєве зниження цін передусім у доларах (ціна в гривнях залежатиме від курсу гривні, встановленого НБУ на момент оплати). Перш за все це пов’язано зі стрімким падінням попиту, на 20–40%, у зв’язку з фінансовою кризою, котра значно вплинула на добробут представників середнього класу». Цільовий клієнт автосалонів міг втратити роботу, не має змоги забрати депозитний вклад із бан­ку, як і отримати кредит. Тож за умов падіння попиту продавці авто на­ма­гатимуться щонайшвидше збу­­ти моделі цього року, котрі вже є на складах і повернення яких назад на завод просто неможливе. Експерти радо передбачають, що до кінця року в країні пануватиме передноворічна атмосфера знижок. Що буде після свят, не прогнозує майже ніхто, посилаючись на нестабільність економічної ситуації.
 
«Після Нового року можливе незначне (на €50–100) зростання цін на автівки в межах традиційного їхнього перегляду та подорожчання комплектуючих матеріалів», – з обережністю припускає Іван Федорищенко, директор департаменту продажів ЗАО «Формула мотор Україна».
 
Втім, подорожчання може бути й більшим – як мінімум на 12%. Причина – дуже потужні лобістські зусилля компаній-авто­виро­б­ників в Україні, які хочуть запровадити «тимчасову митну надбавку» на імпортні автівки й таким чином зробити їх менш конкурентоспроможними. «Під соусом» боротьби з засиллям імпорту цю ідею цілком можуть проштовх­нути через Верховну Раду. Єдина надія на Євросоюз і Світову організацію торгівлі – там уже натякнули, що з порушенням СОТівських норм автолобістам краще не бавитися. Та гарантувати, що депутати візьмуть до уваги ці застереження, не може ніхто. Залишається в силі й «валютний чинник» – коли гривня відносно до­­лара чи євро продовжуватиме па­дати, авто для покупців става­тимуть дорожчими. Тому, як­що ви планували купівлю машини на найближчі кілька місяців і маєте на руках принаймні половину суми – є сенс серйозно задуматися над тим, щоб стати автовласником до кінця нинішнього року.
 
Кредитний фокус
 
Потужні автоімпортери в період кризи перетворюються на таких собі чарівників. Мабуть, тільки їм під силу відшукати фінансову уста­нову, котра погодиться кредитувати майбутнього автовласника. Чи не найвигіднішу кредитну програму пропонує компанія «Франс­Авто» – новенький Citroёn може стати вашим уже сьогодні лише за 1% кредитної ставки у гривні – щоправда, якщо готові виплатити всю суму кредиту за рік. Незначний термін? Можна взяти кредит на 24 місяці, та вже під 5%. Правда, перший внесок повинен становити не менш ніж половину вартості обраної моделі Citroёn.
 
Протягом одного дня обіцяють розглянути вашу заяву в салоні Renault – їхня кредитна програма стартує від 5,9% річних у доларах, а термін виплат може становити до семи років. 6,2% доларових річних протягом першого півріччя пропонує компанія «Ілта» – саме така відсоткова ставка передбачена кредитною програмою «Peu­geot 308 за $308 на місяць». Проте й тут є свій нюанс – після 6 місяців кредит перетворюється на гривневий, а ставка за ним зростає до 19,9%.
 
Особливий курс
 
Більшість салонів «зниженими» називають ціни, зафіксовані в гривнях або ж перераховані у гривні не за курсом НБУ, а за значно нижчим. Ті салони, котрі залишаються вірними офіційному курсу, «ріжуть» ціни в абсолютних величинах (так робить офіційний дилер SEAT в Україні, пропонуючи автівки, «здешевле­ні» на $4000).
 
Внаслідок таких нехитрих операцій продавці декларують «карколомні» знижки – до 30%.
Так у торгово-сервісній мережі корпорації «АІС» китайці Geely та корейці SsangYong йдуть до рук власників за спеціальним акційним курсом 4,85 грн за долар. «Ауді-Юг» пропонують бізнес-седан Audi A6 за фіксованим курсом 6,3 грн за євро. В «Ілті» обіцяють не зважати на офіційні курси й таблички в обмінниках, фіксуючи долар щодо гривні на позначці 5,5.
KIA Motors, попри валютні

коливання, не змінює гривневих цінників та стверджує, що завдяки такому нехитрому прийомові Kia Cerato можна придбати вже на $4000 дешевше, ніж на початку осені, а в «Ніссан Мотор Україна» переконують купити Nissan Pathfinder 2008 року за ціною, зниженою на $3000.
 
Відчувши себе дідами морозами, напередодні свят автосалони роздають не тільки знижки, а й цілком реальні подарунки. Придбане в «Торговому домі НІКО» новеньке Mitsubishi вже застраховане за програмою повного КАСКО. Разом зі знижкою, за підрахунками Тижня, економія при купівлі акційного японця може досягати $5000.
 
Чи не найактуальніший подарунок – зимова гума. Такий бонус пропонують компанії «Укравтоваз» і «АвтоЦентр-Київ» (офіційний дилер автомобілів LADA). Не такі щедрі салони обіцяють зниж­ки до 5% на «перевзування» машини в зимове («AUDI-Центр АІС-Харків», фірмові центри Ci­troёn).
 
Оригінальний подарунок чекає на тих, хто збирається придбати Audi. Разом із новою автівкою власник отримує GPS-навігатор, котрий допомагає зорієнтуватися в просторі. Натомість потенційним автопокупцям варто зорієнтуватися в часі та прийняти рішення: міняти свої кровні на «залізного коня» зараз чи чекати післякризових часів.