Новини 2020-12-03 11:59

Рада схвалила закон "Про внутрішній водний транспорт"

Відповідний законопроєкт підтримали 276 нардепів.

Верховна Рада у четвер, 3 грудня, схвалила закон "Про внутрішній водний транспорт" у другому читанні. Відповідний законопроєкт №1182-1-д підтримали 276 нардепів.

 

Закон визначає питання державного регулювання у сфері внутрішнього водного транспорту, його функціонування і розвитку, інфраструктури, перевезення вантажів і пасажирів, судноплавства на внутрішніх водних шляхах та його безпеки, майна, що затонуло на внутрішніх водних шляхах.

 

 

Встановлюється і відповідальність судновласників за порушення законодавства про внутрішній водний транспорт.

 

За словами очільника Міністерства інфраструктури Владислава Криклія, новий закон дозволить:

 

  • збільшити вантажопотік  до 30 млн тонн на рік та економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн щороку;
  • покращити конкуренцію на ринку, збільшити інвестиції завдяки рівним умовам і прозорим правилам, створити нові робочі місця для людей;
  • перехід частини вантажу з автошляхів на річку допоможе значно розвантажити дороги і зменшити витрати на їх ремонт. Для прикладу, 1 млн тонн вантажів, перевезених річкою і перенаправлених з наземного транспорту, зменшує витрати на ремонт доріг на 1 млрд грн протягом 4 років;
  • використовувати потужності Дніпра не на 10%, як зараз, а на повну, як це було ще в часи Київської Русі, коли існував славнозвісний шлях "із варяг у греки";
  • створити Держфонд розвитку внутрішніх водних шляхів для забезпечення належного технічного стану судноплавних шлюзів на Дніпрі, понад 75% з яких зараз зношені;
  • забезпечити розвиток пасажирських річкових перевезень, у тому числі міжнародних.
  • стимулювати суднобудування та відновлення українських підприємств;
  • лібералізувати ринок, допустивши судна під іноземним прапором, та стимулювати міжнародну торгівлю;
  • провести дерегуляцію галузі шляхом запровадження безкоштовного проходження шлюзів та часткового звільнення суден внутрішнього плавання від зборів у морських портах;
  • спростити адміністративні процедури при реєстрації суден та видачі кваліфікаційних документів;
  • імплементувати європейські норми та привести українське законодавство у відповідність до європейського.

Закон набере чинності з 1 січня 2022 року. Однак ряд його статей наберуть чинності через три роки з дня опублікування документу.

 

Нагадаємо, в кінці квітня Рада схвалила відповідний закон за основу.