Прес-релізи 2020-12-01 10:41

ЯК СИСТЕМА МОНІТОРИНГУ ВПЛИНЕ НА ЯКІСТЬ МОБІЛЬНОГО ЗВ'ЯЗКУ?

Користувачі масово скаржаться на якість мобільного зв’язку в Україні. Лише торік, за даними НКРЗІ, від громадян надійшло 12,5 тисяч скарг. При цьому, реакція мобільних операторів на негативні повідомлення носить, як правило, декларативний характер без системних змін. Зазвичай вся робота зі скаргами обмежується лише статистичними функціями. Особливо без уваги залишаються ділянки на дорогах між населеними пунктами та околиці.

Зважаючи на обставини Уряд нещодавно ухвалив рішення на базі  ДП «Український державний центр радіочастот», створити систему моніторингу якості послуг мобільного зв’язку. На думку урядовців та експертів, вона сприятиме захисту прав споживачів, які користуються цим видом комунікації, адже не лише вимірюватиме, фіксуватиме та оброблятиме відповідні показники, а й оперативно надаватиме цю інформацію в загальному доступі. А це вже посилить відповідальність мобільних операторів перед користувачами їхніх послуг, сприятиме розвитку конкурентного середовища та матиме прямий вплив на репутаційні ризики  гравців ринку. «У нас мета – за два роки вкрити територію [держави мобільним] інтернетом. Тільки з 1 липня почався активний процес покращення інтернету», - заявив віце-прем’єр – міністр цифрової трансформації М. Федоров

Виявивши місця, де показники якості занижені, система передаватиме цю інформацію регулятору – Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (НКРЗІ). Відповідно, НКРЗІ зможе вимагати від операторів усунення порушень та ефективного виконання ними своїх зобов’язань перед користувачами інформаційних послуг.

Дані нововведення покликані змінити нинішні правила, гра за якими сьогодні відбувається «в одні ворота». Адже, наразі мобільні оператори пропонують Регулятору параметри якості на власних мережах, які, як правило, жодним чином не виходять за норму. Тобто, гравці ринку своїми ресурсами пропонують контролювати надання власних послуг стверджують в уряді.

Тому держава, в особі  Регулятора, створить власний механізм, який слідкуватиме за дотриманням операторами ліцензійних умов, а також дозволить реагувати на численні скарги громадян. «Ми розробили план оцінки якості інтернету, ми його вже затвердили на засіданні кабінету міністрів, також прийнято рішення про нерозподіл прибутків Українського державного центру радіочастот, який відповідає за контроль якості інтернету, і завдяки цьому прибутку буде придбано все необхідне нове обладнання, щоб їздити по всій країні і контролювати якість інтернету» - розповів віце-прем’єр – міністр цифрової трансформації.  Система моніторингу офіційно реєструватиме факти порушення граничних рівнів показників якості, які встановлені наказом Міністерства транспорту та зв’язку України № 147 від 19.03.2010. Наявність систематичних порушень з боку оператора загрожуватиме йому, в тому числі, втратою ліцензії, розповів М. Федоров. Запуск системи моніторингу очікується на середину 2021 року, повідомляють в ДП УДЦР.